It’s getting colder

Idag väckte Gabriel mig tidigt, strax innan tio, och meddelade att han hade varit på marknaden och köpt massa frukt och bröd och ost. Det blev en underbar frukost, han är bäst. Så tydligen måste man gå upp i ottan och knata till en marknadsplats från medeltiden här för att kunna köpa frukt till hyfsade priser. Fast då får man ju också ett kilo tomater för en euro.

Strax ska vi knata ut till en affär där jag har förälskat mig i en väska. Den jag har nu håller håller på och falla i bitar på grund av alla papper och block och lexikon jag bär omkring på hela tiden.

Igår var vår dumma lärare sjuk så vi hade världens bästa vikarie istället, hoppas att Roberto är sjuk jättelänge.

Och imorgon spelar The Pains of Being Pure at Heart här i Rom! Det ska jag gå på, såg det på en klubb i lördags och blev asglad! Det var evigheter sen jag såg dom.

För övrigt så är det höstigt och kallt här nu. Jag fick köpa vantar igår och en fin sjal. Fast man kan fortfarande sitta på uteserveringar om de har såna där värmegrejer på, och om solen tittar fram så blir det ljuvligt. Nu ska jag platta mitt galna, krulliga hår.

1 kommentar

Under Uncategorized

Ett svar till “It’s getting colder

  1. carina=c

    Färsk frukt och bröd till frukost låter underbart!
    Här är VINTER med massor med snö och mer kommer det.

Lämna en kommentar